هفت ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم، مناسب برای بازار ایران + اجرای صوتی
دریافت فایل اجرای صوتی: 10 دقیقه – 13 مگابایت
در اوضاع کنونی اقتصادی کشور که حجم بالایی از نقدینگی در دست مردم است و التهاب بازار سکه و ارز خوابیده، و نرخ بیکاری بسیار بالاست، بسیاری از مردم به ویژه جوانان جویای کار که سرمایه های کمی دارند به دنبال راه اندازی کسب و کارهای مناسبی هستند.
راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم ویژگی ها و مزایای زیادی دارد. تعدادی از مشاغل و کسب و کارها هستند که به سرمایه آنچنانی نیاز ندارند و اگر به درستی مدیریت شوند، می توانند درآمدهای بالا و سودهای خوبی را عاید شما کند. البته هیچ کدام از این موارد که در ادامه گفته می شود، شما را یک شبه میلیونر نخواهد کرد اما به شما درآمد و سود مناسب را با کمترین سرمایه گذاری خواهد داد.
در ادامه تعدادی ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم، بر اساس بازار کنونی ایران، آمده است.
موضوعات مرتبط: كار افريني
آیا من کارآفرینم؟ 6 سوال و 4 نکته که طرز فکر یک کارآفرین را می سازد.
صبح فردا باید ساعت 6:45 از خواب بلند شوی تا به موقع سر کار برسی. تا مثل همیشه تاخیر نکنی. تو آدم صبح زود بلند شدن برای کار بی اهمیت دیگران نیستی. در درونت باور داری که زمانت را تلف می کنی و استعدادهایت را. می دانی آن کار، کار تو نیست، جایگاه تو نیست، آن دستمزد خیلی برای رسیدن به اهدافت و تفریحاتت کم است. چه باید کرد؟ آیا تحمل می کنید و غر می زنید یا به فکر می افتید و تغییر ایجاد می کنید؟ اگر تحمل نمی کنید و به فکر تغییر شرایط می افتید شما به احتمال زیاد اولین نشانه های کارآفرین شدن را دارید و ادامه ی مطالعه ی این نوشته به کار شما خواهد آمد.
بیشتر بخوانید: هفت سوالی که هر کسی که می خواهد کار جدیدی را شروع کند باید از خود بپرسد.
آیا من ویژگی های یک کارآفرین را دارم؟
بعضی از ویژگی های برجسته ی شخصیتی و اجتماعی کارآفرینان را در زیر معرفی کرده ایم . ما برخی از این ویژگی ها را داریم و برخی را نه، مهم این است که خود را در مسیر کارآفرینی به این ابزارها تجهیز کنیم.
1. آیا توان مواجهه راحت با ریسک و خطرات را دارید؟
موضوعات مرتبط: كار افريني
كارآفريني به مفهوم عام فرايندي است كه طي آن فرصتهاي تجاري براي توليد كالا و خدمات آينده كشف، ارزيابي و بهرهبرداري شود. اين فرآيند شامل تمام وظايف، فعاليتها و اعمالي است كه در راستاي كشف و بهرهبرداري از فرصت تجاري جديد و تاسيس سازمان جديد انجام ميشود.
در زير كاربرگ مربوط به موضوع كارآفريني ترجمه شده است كه در واقع با دنبال كردن و پاسخ دادن به سوالات آن به ايده هاي كاري خود نظم داده ايد و در انتها يك برنامه كسب و كار از ايده كاري خود تهيه كرده ايد.
1. برداشت شما از كار آفريني چيست؟ نقش يك كار آفرين را در اقتصاد كشور خود توضيح دهيد.
2. يك شخص كه كسب و كار خويش را شروع كرده شناسايي و براي جمع آوري اطلاعات با او صحبت كنيد. پي ببريد كه چطور كارآفرين ايده كاري خود را يافته و آن را به عنوان فرصت بازار شناسايي كرده است. پي ببريد كه چطور سرمايه شروع كسب و كار خود را بدست آورده است.
3. كارهاي زير را انجام دهيد:
A. هر ايده اي را كه براي يك كسب و كار فكر مي كنيد بنويسيد. ايده هايي را از خانواده و دوستان خود بدست آوريد. از روي ليستتان، سه ايده را كه فكر ميكنيد بهترين فرصتها براي شما است انتخاب كنيد.
موضوعات مرتبط: كار افريني
كارآفريني زنان
مشارکت اجتماعی زنان در جوامع انسانی
یكي از مهمترين معيارها جهت سنجش درجه توسعه يافتگي يك كشور، ميزان اهميت و اعتباري است كه زنان در آن كشور دارا مي باشند. اكنون نگاه جهان، بيشتر به سوي زنان معطوف شده است زيرا امروز، براي تحقق توسعه اجتماعي، تسريع فرايند توسعه اقتصادي و محقق شدن عدالت اجتماعي، چنانچه به زن به عنوان نيروي فعال و سازنده نگريسته شود، قطعاً تأثير بسياري در روند توسعه و افزايش كمّي و كيفي نيروي انساني آن جامعه خواهد داشت.
نقش زنان در توسعه، مستقيماً با هدف توسعه اجتماعي و اقتصادي بستگي داشته و از اين رو در تحول همه جوامع انساني، عاملي بنيادي محسوب مي گردد. اين نوشتار در صدد است، ضمن انجام يك تحليل اقتصادي مختصر در زمينه توسعه، به چگونگي رابطه ميان موقعيت زنان با توسعه يافتگي و تأثير گذاري مشاركت آنان به عنوان نيمي از نيروي فعال جامعه در فعاليتهاي اقتصادي، براي تحقق توسعه و عدالت اجتماعي بپردازد.
با توجه به اينكه نيمي از كل جمعيت جهان را زنان تشكيل مي دهند و دو سوم ساعات كار انجام شده توسط زنان صورت مي پذيرد، تنها يك دهم درآمد جهان و فقط يك صدم مالكيت اموال و داراييهاي جهان به زنان اختصاص يافته است. بنابراين وجود نابرابري براي زنان در تمامي جوامع كم و بيش وجود دارد كه در برخي از سازمانهاي جهاني در چند سال اخير به اين مسئله بيشتر توجه شده و در برنامهريزيهاي خرد وكلان اقتصادي و اجتماعي سازمان هاي مختلف جهاني قرار گرفته است.
موضوعات مرتبط: كار افريني
زمينه هاي تحقيقاتي مناسب در كارآفريني
محورهاي پيشنهادي خانه كارآفرينان ایران در حوزه كارآفريني
كارآفريني به عنوان يك پديده نوين در اقتصاد نقش موُثري را در توسعه و پيشرفت اقتصادي كشورها يافته است. كارآفريني در اقتصاد رقابتي و مبتني بر بازار امروزه داراي نقش كليدي است. به عبارت ديگر در يك اقتصاد پويا ، ايده ها ، محصولات ، و خدمات همواره در حال تغيير مي باشند و در اين ميان كارآفرين است كه الگويي براي مقابله و سازگاري با شرايط جديد را به ارمغان مي آورد.از اين رو در يك گسترده وسيع تمام عناصر فعال در صحنه اقتصاد (مصرف كنندگان ، توليد كنندگان ، سرمايه گذاران) بايد به كارآفريني بپردازند و به سهم خود كارآفرين باشند.
آنچه دراين رابطه اهميت دارد اين است كه عليرغم اهميت روزافزون اين پديده و نقش فزاينده آن در اقتصاد جهاني كمتر به اين موضوع پرداخته ميشود. وضعيت اقتصادي كشور و تركيب جمعيتي امروزه بيش از پيش مارا نيازمند يافتن زمينه هاي پيشرو در صحنه اقتصادي مي كند و در اين راستا ضرورت داشتن مدل ، الگوها و راهكارهاي مناسب جهت آموزش ، تربيت و استفاده بهينه از نيروي فعال و كارآفرين بيشتر مي شود.
در اين رابطه با استفاده از منابع موجود و تجربيات حاصله فهرستي از موضوعات قابل تحقيق در سطح كارشناسي ارشد( و بعضا " در سطح دكتري) بصورت پروژه تحقيقاتي يا پايان نامه يا هر گونه تحقيق ديگري بطور خاص و در سطح مشخصي بايد مورد توجه قرار گيرد.
موضوعات مرتبط: كار افريني
كارآفريني چيست؟
در مورد تعريف كارآفريني ديدگاه هاي مختلفي وجود دارد و درك كامل مفهوم و موضوع " كارآفريني " نيازمند اطلاع از ديدگاه هاي بين رشته اي مي باشد. كارآفريني برحسب ماهيت خود و توجه محققان رشته هاي مختلف از نظر روانشناسي، جامعه شناسي، اقتصاد، صنعت و حتي تاريخي تعريف شده است.
واژه كارآفريني از كلمه فرانسوي " Entrepreneurs " به معناي "متعهد شدن " نشات گرفته است كارآفريني اولين بار مورد توجه اقتصاددانان قرار گرفت و تمامي مكاتب اقتصادي از قرن 16 ميلادي تا كنون به نحوي كارآفريني را در نظريه هاي اقتصادي خويش تشريح نموده اند.
كارآفريني از مباحثي است كه در تمامي ابعاد توسعه اقتصادي و اجتماعي از حدود 20 سال به اين طرف عملاً در دنياي تجارت و كسب و كار مطرح شده است، از جمله تعاریف کارآفرینی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
موضوعات مرتبط: كار افريني
كارآفريني و ICT (فناوري ارتباطات و اطلاعات)
مشارکت فناوری اطلاعات در کارآفرینی
امروزه روشن شده است که اطلاعات و ارتباطات دو قدرت مهم هستند. این دو هم خود ارزش دارند و هم ارزش بوجود میآورند. فردی که از بازراهای مختلف و قیمت اجناس در آن بازراها اطلاع داشته باشد یا از گذشته و آینده بازار باخبر باشد، تصمیمات بهتری را برای رسیدن به سود بیشتر میتواند بگیرد. اطلاعات علاوه بر ارزش ذاتی، جنبه دیگری دارد که به دانش منتهی میشود و در مکانیزم تصمیمگیری و انجام بهتر آن اثر میگذارد. ارتباطات نیز مانند اطلاعات ارزشمند بوده و ارزش افزودهای متناسب با اندازه و نوع ارتباطات نصیب افراد میکند.
اطلاعات و ارتباطات دو ابزار اساسی مورد نیاز هر فعالیت کارآفرینی هستند. کارآفرینی در انزوا و بدون حمایت نهادها، سازمانها و انسانها امکانپذیر نیست. کارآفرینی مستلزم کشف یک نیاز اجتماعی است. و کشف نیازهای اجتماعی به شناخت اجتماع، نیازهای آن و بافت فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی آن وابسته میباشد. در شناسایی نیاز هر فعالیت کارآفرینانه، ایدهپرداز یا تئوریسین میبایست نسبت به محیط بینش و بصیرت داشته باشد و بداند چه راهحلهایی برای رفعآن نیاز، در نقاط دیگری از دنیا ارائه شده است. بنابراین اطلاعات و دانش مانند ارتباطات از ملزومات هر فعالیت کارآفرینی است.
فناوری اطلاعات و در رأس آن اینترنت شرایط تازهای را پدید آورده است که در آن تولیدکنندگان، تامینکنندگان، فروشندگان و مشتریان، و تقریباً همه عوامل دستاندرکار یک چرخه اقتصادی قادرند در یک فضای مجازی مشترک با یکدیگر در ارتباط باشند و به تبادل اطلاعات، خدمات، محصولات و پول بپردازند. اینترنت تئوریها و نظریات جدیدی را به میان آورده است که یکی از آنها اشتغال پیوسته14 است.
موضوعات مرتبط: كار افريني
خانواده و كارآفريني
خانواده و کارآفرينی
کارآفرينی مفهومی است که همراه با خلقت بشر وجود داشته است. مروری بر ادبيات کارآفرينی نشان میدهد که مفهوم کارآفرينی برای اولين بار توسط اقتصاددانان مطرح شد. سپس با توجه به اهميت و نقش کارآفرينی در شکلگيری تحولات اقتصادی در جوامع، دانشمندان علوم اجتماعی نيز به بررسی ويژگيهای فردی و اجتماعی کارآفرينان پرداختند.
خانواده، کانونی است که در شکلگيری اين ويژگيها، میتواند نقش حياتی ايفا کند. در جوامع سنتی که مردان نقش «نانآوري» و زنان نقش «خانهداری و تربيت فرزندان » را بر عهده داشتند، انتقال ايده کسب و کار بيشتر از طرف مرد صورت میگرفت؛ ساختار جديد خانواده درجامعه امروز و به تبع آن خروج زن از خانه، ظهور جلوههای تازهای از بروز خلاقيت و نوآوری را در هر دو جنس زن و مرد باعث شد. بدنبال اين تغيير نگرش؛ شيوه توليد، سبک زندگی و نقشهای والدين در درون خانواده نيز دچار دگرگونی شد. به شکلی که هر کدام از والدين با رفتار خود میتوانند در رشد اعتماد به نفس،خلق ايدههای جديد در خانواده و تعيين مسير شغلی فرزندان، نقشهای اساسی را ايفاء کنند.اگر خانواده را از ديدگاه نهادی مورد بررسی قرار دهيم به اين نتيجه میرسيم که خانواده از نظر کمی و کيفی میتواند کانون اصلی انديشه کار و تلاش و پرورش روحيه خلق ايده و کار در افراد باشد. تحقق اين امر مستلزم توجه ويژه والدين به ابعاد و ساحتهای حيات فردی فرزند از هنگام تولد تا زمان تکوين شخصيت اوست. وقتی پدر يا مادر همچون الگويی تلاشگر و مؤثر در عرصه کار و توليد در جامعه ظاهر شوند،کارکردهای مثبت ناشی از فعاليت آنها فرزند را به سمت و سويی ترغيب مینمايد تا ذهن خود را به صورتی منسجم و ثمربخش به ادامه شغل والدين و يا حرفهای جديدتر سوق دهد. برای چنين فردی دستيابی به منابع اقتصادی ناشی از کار و تسخير فضاهای جديد، ارزش تلقی میشود. چنين طرز تلقی از دنيای پيرامون، ذهن فرد را نسبت به خلق ايدهای نو و استقلال اقتصادی و کسب موفقيت، دگرگون میسازد. در اين مرحله، نوجوان يا جوان ايدهکاری خود را با خانواده در ميان میگذارد چه بسا بتواند از تجربيات و رهنمودهای والدين و احتمالاً حمايت مالی و اجتماعی آنها بهرهمند شود. اينجاست که معيارها و ارزشهای خانواده برای فرزند ملاک عمل و چراغ راه او در مسير کار و تلاش واقع میشود. وظيفه والدين در چنين شرايطی تشريح ابعاد گسترده فعاليت اقتصادی به عنوان ارزش بنيادی برای فرزند و هدايت او در مسير مطلوب، آغاز توأم با موفقيت را در راهاندازی کسب و کار به همراه خواهد داشت.
موضوعات مرتبط: كار افريني
درسهای کسب و کار برای یک کارآفرین جوان، از زبان یک کارآفرین جوان
پیش از آن كه با ایجاد یك شغل جدید خود را به مخاطره بیاندازید، وقت خود را برای لذت بردن از آنچه تاكنون انجام دادهاید، صرف كنید و بدانید آنچه كه انجام میدهید به طور كامل به موفقیت منتج نمیشود و چیزی كه در این بین مهم است تجربیاتی است كه بدست خواهید آورد.
نگاه بهتری به افراد جوانی كه روزانه با آنها ارتباط دارید، بیاندازید؛ و تلاشهایی كه برای متمایز ساختن خود از آنها انجام میدهید و نتایجی را كه از این تلاشها بدست میآورید، در نظر بگیرید و بدانید كه تنها با سعی و تلاش است كه شما از افراد همسان موفقتر شدهاید.
شما به عنوان یك كارآفرین جوان، با موانع شخصی و شغلی زیادی روبرو خواهید شد كه برای رسیدن به موفقیت باید آنها را متحمل شوید. بعضی از این فاكتورها، موانع واقعی هستند، مثل اینكه چگونه و از چه طریقی برای شغل خود پشتوانهی مالی تهیه كنید و اینكه چگونه خانواده، مدرسه و شغل خود را به طور همزمان مدیریت كنید. بقیه فاكتورهایی كه در موردشان بحث میكنیم، چیزی جز موانعی كه خودمان برای خود ایجاد میكنیم، نیستند. مثلاً نگرانی در مورد سن و سطح تجربیاتمان در برخورد با مشتری. اینها چیزی جز یك سری بازیهای فكری كه سبب عقب افتادن موفقیت میشوند، نمیباشند. به عنوان یك كارآفرین جوان شما باید بر این موانع غلبه كنید، تا به موفقیت دست یابید.
موضوعات مرتبط: كار افريني
کارآفرینی را چگونه آغاز کنیم
براي موفق شدن در عرصه سراسر افتخار كار وتلاش كه از شاهكارهاي كارآفرينان است نياز به طي مراحل وگام هايي است كه دراين مقاله به آنها اشاره مي گردد .اميد كه كارآفرينان جوان وعلاقه مند باتاسي ازآنها فرايند دشوار وپر فراز ونشيب كارآفريني را به سلامت به انجام رسانده وازدستاوردهاي گرانبار خود جامعه ايراني را منتفع سازند.
- گام اول: ارزيابي اوليه
آيا كارآفريني براي شما مناسب است ؟ بديهي است كه شروع يك كسب و كار جديد ريسكهاي زيادي را به همراه دارد كه البته با برنامه ريزي ميتوان شانس موفقيت را بالا برد. بنابراين بهترين نقطه شروع آن است كه نقاط قوت و ضعف خود را بعنوان دارنده يك كسب و كار بشناسيد.
آيا شخصيتي مستقل و خودجوش داريد؟ اين را هميشه در نظر داشته باشيد كه در صورت شروع يك كسب و كار كوچك ، اين خود شما هستيد و نه شخص ديگر كه بايد تصميم بگيريد كه چگونه پروژهها ، برنامهها و زمان خود را مديريت كنيد.
تا چه حد با شخصيتهاي متفاوت و افراد گوناگون ميتوانيد ارتباط برقرار كنيد؟
موضوعات مرتبط: كار افريني
تعريف كارآفريني:
از كارآفريني Entrepreneurship تعاريف مختلفي شده است . جفري تيمونز Jeffry-Timmons كارآفرين را ايجاد كننده يك چيز ارزشمند از هيچ مي داند .
مفهوم كارآفريني اولين بار در فرانسه براي افرادي به كار مي رفت كه در جنگ سده شانزدهم ميلادي در مأموريتهاي نظامي خود را به خطر مي انداختند و به استقبال مرگ مي رفتند وبعد ها اين واژه به كساني اطلاق مي شد كه مخاطره يك فعاليت اقتصادي را مي پذيرفتند و دست به يك نوآوري مي زدند.
براي درك بهتر مفهوم كارآفريني پاسخ به پرسشهاي زير مؤثر خواهد بود:
- كار آفرين چه ويژگيهايي دارد ؟
- كارآفرين در مقابل مشكلات و شرايط سخت چگونه رفتار مي كند ؟
- كارآفرين چگونه كارآفريني مي كند ؟
- مكانيسم كارآفريني چگونه است ؟
موضوعات مرتبط: كار افريني
بخشهای مختلف یک طرح کسب و کار - (1) خلاصه اجرایی
اگرچه امروز در مباحث مربوط به کسب و کارهای نوپا، تاکید بیشتری بر تهیهی "مدل کسب و کار" (Business Model) میشود، اما همچنان تهیه یک "طرح کسب و کار" (Business Plan) هم از لحاظ حفظ یکپارچگی و نظم در اجرا و هم برای ارائه به بانکها و سرمایهگذاران، از اهمیت بسیاری برخوردار است.
از امروز و در چند مطلب پیوسته و کوتاه، بخشهای مختلف یک طرح کسب و کار برای شما مخاطبان عزیز روزآفرین ارائه میگردد.
خلاصه اجرایی
خلاصهی اجرایی معمولاً مهمترین بخش یک طرح جامع کسب و کار تلقی میشود. این فسمت بهطور خلاصه به خوانندهی طرح شما میگوید که شرکت شما در حال حاضر در کجا و چه شرایطی قرار دارد، میخواهید آنرا به کجا برسانید، و چرا به عقیدهی شما ایدهی کسب و کارتان در آینده موفق خواهد بود. اگر به دنبال جذب سرمایه هستید، خلاصهی اجرایی اولین فرصت شما برای ربودن توجه سرمایهگذار احتمالی است.
خلاصهی اجرایی باید نقاط قوت کلیات برنامهی شما را پررنگ کند. در نتیجه باید آخرین بخشی باشد که آنرا مینویسید. با این وجود معمولاً در ابتدای طرح جامع کسب و کار شما قرار میگیرد.
موضوعات مرتبط: كار افريني
اینفوگرافیک - 10 کلید یک طرح کسب و کار موفق
اگرچه امروز در مباحث مربوط به کسب و کارهای نوپا، تاکید بیشتری بر تهیهی "مدل کسب و کار" (Business Model) میشود، اما همچنان تهیه یک "طرح کسب و کار" (Business Plan) هم از لحاظ حفظ یکپارچگی و نظم در اجرا و هم برای ارائه به بانکها و سرمایهگذاران، از اهمیت بسیاری برخوردار است. این اینفوگرافیک ده کلید راهگشا برای تهیه یک طرح کسب و کار موفق را به شما نشان میدهد.
موضوعات مرتبط: كار افريني
چگونه با راهاندازی یک کسب و کار کوچک کارآفرینی کنیم؟
راه انداختن کسب و کاری کوچک میتواند تجربهای پرهیجان و جالب باشد. اما قبل از کارآفرینی و شروع کسب و کار فاکتورهایی وجود دارند که باید آنها را در نظر بگیرید؛ اینکه میخواهید کسب و کاری بدون داشتن سرمایه اولیه راهاندازی کنید یا برای شروع کارآفرینی سرمایهی لازم را در اختیار دارید، اینکه میخواهید در چه حوزهای کسب و کار خود را بنا کنید، غذا؟ طراحی اپلیکیشن؟ کسب و کاری خانگی؟ فرقی نمیکند چه کسب و کاری و در کجای دنیا قرار است راهاندازی کنید، هر جا که باشید مسیر کلی که بهعنوان کارآفرین باید طی کنید مشابه است. پس بهتر است به دنبال پاسخی برای این سوال کلی بگردیم: چکونه یک کسب و کار کوچک راهاندازی کنیم؟
در ادامه به 10 فاکتوری که لازم است قبل از شروع هر کسب و کار در نظر بگیرید میپردازیم:
موضوعات مرتبط: كار افريني
چگونه تبدیل به یک کارآفرین موفق و ثروتمند شویم؟
هر کس قادر است کسب و کاری را آغاز کند اما راز موفقیت این است که آن کسب و کاری را آغاز کنید که با شخصیت شما سازگاری بیشتری دارد.
در مقاله حاضر به روش های تعیین ویژگی های شخصیتی در حوزه کارآفرینی اشاره می شود.طی چند سال گذشته این پرسش مطرح شده که آیا خصوصیات شخصیتی در موفقیت کارآفرین ها موثر است؟ تحقیقات اخیر پاسخ مثبتی به این پرسش می دهند.
کارآفرین های موفق دارای مجموعه ای از ویژگی های مشترک شخصیتی بوده و این ویژگی ها، شاخص های مهمی هستند که با دقت در آنها می توان تا اندازه ای آینده را پیش بینی کرد. از سوی دیگر آن دسته از افراد که کسب و کارهای متناسب با شخصیت واقعی شان انتخاب می کنند معمولاً موفقیت بیشتری کسب کرده و احساس اغنای بیشتری دارند.
هرگونه شخصیتی و در نتیجه هر شخصی توان بالقوه راه اندازی و موفقیت در کسب و کار را دارد و تنها کافی است فرصت مناسب تشخیص داده شود. آگاهی از خود به ما در درک آنچه لازم است تا شکاف بین ما و این فرصت را پر کند کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد اکثر کارآفرین هایی که به اهداف شان می رسند دارای ویژگی های رهبر هستند، در حل مساله تبحر خاصی دارند و تحت فشارهای گوناگون به خوبی وظایف خود را انجام می دهند. آن دسته از افراد که دارای چنین ویژگی هایی نیستند - یعنی اکثر افراد - لازم است ضروریات یک کارآفرین موفق بودن را درک کنند.
تنها در این حالت است که این افراد آمادگی ایجاد تیم های مناسب برای حرکت به سوی کارآفرینی را دارند. کلید موفقیت انتخاب است. شما باید کسبی را که مناسب ویژگی های شخصیت شماست انتخاب کنید، سپس افراد مناسب را که با شما در راه رسیدن به هدف و استفاده از فرصت همراهی خواهند کرد را به استخدام درآورید. افرادی که به کارآفرینی تمایل دارند باید ابتدا به شناخت شخصیت خود در این حوزه پرداخته و سپس این ویژگی ها را که برای کارآفرینی لازم هستند برای به حداکثر رساندن احتمال موفقیت خود تعدیل کنید.
موضوعات مرتبط: كار افريني
چگونه کارآفرین بهتری باشیم؟
دکتر پرویز درگی
کارآفرینی به معنای فرآیند متعهدانه و با پذیرش ریسک خلق ارزش و تولید ثروت است. کارآفرینان افرادی هستند ریسکپذیر و دارای تفکر خلاق که قادرند یک ایده را به پدیده ای اقتصادی تبدیل کنند. نگاه کارآفرینانه موجب میشود که افراد فرصتها را درک کرده و در صدد رفع خلأهای موجود برآیند. نگاه پویا، فرصتیاب و جویشگر کارآفرینان زاییدهی خلاقیت و بازارگردی و ایجاد شبکهای از روابط است.
آنها افرادی خوداتکا، مستقل، دارای شم فرصتیابی و شکار لحظهها، هدف محور، توانمند در زمینهی تشخیص اولویتها و شکافها، خوشبین، بردبار، ریسکپذیر و باانگیزه و بیباک از شکست، خودکنترل و پربازده هستند و نیاز به پیشرفت و کمال و تعالی در آنها موج میزند. نگاه کارآفرینی را میتوان آموخت. در ادامهی مطلب به برخی از مهمترین درسگفتارهای کارآفرینان کهنهکار اشاره میشود و تجارب آموزنده آنها مورد بررسی قرار میگیرد.
موضوعات مرتبط: كار افريني
چگونه کارآفرین شویم؟
شروع یک کسب و کار یکی از جالبترین عملکردهایی است که یک فرد میتواند داشته باشد. بیش از دهمیلیون نفر هر ساله کسبوکاری را آغاز میکنند و در نتیجه هر ساله بیش از سهمیلیون کسبوکار کوچک ایجاد میشود.
کارآفرینی مزایای متعددی دارد و در نتیجه رقابت در این حیطه نیز بسیار زیاد است. درک ایعاد این رقابت و طرح یک کسب و کار دقیق و کارآمد می تواند منجر به شروع یک کسب و کار موفق شود. آیا عملکرد شما از این مراحل پیروی می کند؟ سعی کنید آنچه را که دیگران انجام می دهند بررسی كنید تا به چگونگی شروع کار پی ببرید.
موضوعات مرتبط: كار افريني
صفحه قبل 1 صفحه بعد